בר קיימא – קיימות על פי היהדות

מחבר/ת: בר קיימא

בר-קיימא, התנועה לקיימות עברית, קמה לפני כשנה וחצי במטרה לספר סיפור חדש אודות הקיימות. במדינת ישראל, עד כה, סופר סיפור הקיימות כסיפור של משבר.
סיפור בו הנהגת עם ישראל נכשלה בהתמודדותה אל מול הסוגיה הסביבתית.
סיפור מלא באשמה וחרטה.
סיפור שקשה לשמוע.

בר-קיימא באה לספר סיפור חדש.
סיפור בו, מדינת ישראל, מעצמת ההייטק בימינו וממלכת כהנים וגוי קדוש דאז, יכולים לבוא ולהציע לעולם דרך חדשה, הדרך העברית.
עבריות היא אותה תנועת נפש המתחוללת בקרבו של הישראלי-היהודי הקושרת אותו הן למסורת עם ישראל והן ללאום היהודי.
קיימות-עברית היא סיפור בו עם ישראל מתייצב לנוכח הצרה, מביט בעיניים לצו השעה, משנס מותניים, ובאותה חריצות שאפיינה את דור החלוצים שחירפו נפשם לעבוד את עבודת יישוב הארץ, יחרפו נפשם ויעמלו יום וליל אל מול המשימה החלוצית של דורנו, הרי היא משימת הקיימות.

הקיימות היא הזדמנות עבור העם היהודי בארץ ישראל לפרוץ את גדרות החברה המערבית ומוסכמותיה, ולנסות לייצר חברה עם תשתית אחרת.
תשתית של חמלה ואחווה, צניעות וארעיות, גרות וגאולה.

לפרטים נוספים –
https://www.kaiamutivrit.com/

פעילויות קרובות

לא נמצאו עמודי לימוד

ניווט מהיר

ניוזלטר פרשת בהר התשפ״ב

ניוזלטר מבית טבע עברי ושמיטה ישראלית לקראת פרשת בהר התשפ״ב

בניית קהילה מקיימת בשנת השמיטה

בשש השנים האחרונות הזמן ייצר מרחב שבו בני האדם השקיעו זמן, ואנרגיה רבה בכדי לגדל את התבואה. שנת השמיטה מסירה את האחריות שלנו מהגידול הפיזי, ונותנת לנו אפשרות לייצר מרחב שמזמין א.נשים למלא אותו. המרחב מאפשר לנו להתמקד בגדילה אישית, קהילתית, אנושית.

מימד העצירה בשנת השמיטה

פרשת בהר מתחילה עם מצוות השמיטה ומחדשת לנו שלא רק בני האדם יכולים וצריכים לצאת לשבת, אלא שגם הקרקע. להבנתי, לא בכדי המקרא מדגיש לנו שהארץ שובתת מצד עצמה שבת לה’ ולא רק בעקבות השחרור הזמני שלה מהאדם, ששמטה ונטשה.

אוהלי שמיטה

אוהל שמיטה ישראלית הוא פרוייקט שמתקיים על מנת להביא את הנושאים האלו ולראות איפה הם פוגשים אותנו בחיינו כיום. אם זה בהפרדת פסולת וצמצום בזבוז והקשר שלהם לקדושת השביעית, בהזמנה להאט, להתבונן ולראות האם יש דבר מה שדורש שינוי, תיקון או רק עצירה מה- בחיינו הפרטיים, הקהילתיים, בעולם, או גם אם זה רק רגע לעצור ולהתסכל על הנוף. אוהלי השמיטה מבקשים לאפשר את המרחב לאפשרויות האלו, אנו מדברים.ות על רעיונות השמיטה השונים תוך כדי פעילויות יצירתיות שנוגעות אליהם ומתקשרים עם לערכי הקיימות והסביבה.

שנת השבע ומיזם פריומי

שנת השבע ומיזם פריומי- חוזרים לאוצר בית דין של תקופת המשנה יובל תורר

עולם החסד מתגלה בשנת השמיטה

עולם החסד המתגלה בשנת השמיטה- הרב יוסף צבי רימון עולם החסד מקבל חיזוק מיוחד בשנת השמיטה. התורה אומרת (שמות כ”ג) “והשביעית תשמטנה ונטשתה ואכלו אביוני עמך” (שמות כ”ג). התורה מפרטת את האיסורים של השמיטה: איסור זריעה, איסור זמירה (חיתוך ענפים בכדי שהעץ יגדל טוב יותר), איסור קצירה ואיסור בצירה (ויקרא כ”ה).